Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak si zvyšovat hladinu oxidu dusnatého

2. 10. 2016

Zdravím Vás přátelé, jak jsem slíbil, je tady článek o oxidu dusnatém (NO), respektive o tom, jak si zvyšovat jeho tvorbu v cévním endotelu.

 

O tom jak je NO důležitý jsem se zmínil již v článku o tom, proč k jeho produkci nepoužívám arginin, jenž je pro mnohé lidi jedinou známou metodou. Přečíst si jej můžete zde.

 

Dneska to bude vlastně velmi krátké - existují v zásadě tři způsoby: arginin a citrulin (abych byl přesný tak l-arginin a l-citrulin), některé potraviny a přírodní suplementy.

 

1) arginin asi není třeba představovat, ten zná snad každý, citrulin možná o něco méně. Citrulin je aminokyselina, která se zjednodušeně řečeno v těle přemění na arginin a dál už je to jasné. Ovšem tento způsob z dlouhodobého hlediska nedoporučuju, viz výše zmíněný článek.

 

2) existují potraviny, jejichž konzumace vede ke zvýšení produkce NO, patří sem červená řepa, špenát, celer, ledový salát, rukola, mrkev, petržel, ředkvičky, česnek, syrové kakao a některá pálivá koření a především noni (morinda citrifolia). Noni - nejlepší z nich však uvádím na posledním místě, protože je u nás i kdekoliv mimo pacifik nedostupné (kazí se okamžitě po sklizení, nedá se exportovat). V případě těch u nás dostupných potravin je však hlavním problémem poměrně nízká účinnost a tím se dostávám k přírodním suplemetům.

 

3) výtažky z rostlin. Můžete použít například šťávu z červené řepy, nebo nějaké výtažky či koncentráty z jiných rostlin, ovšem absolutní jedničkou jsou tu právě výrobky z noni. Můžete použít šťávu z noni, nebo si pořídit sušené noni, jednoznačně nejúčinnější volbou je však koncentrát, který není vyroben pouze z plodů tohoto tropického keře, ale z celé rostliny, zejména pak listů. Účinnost tohoto koncentrátu mnohonásobně převyšuje účinnost šťáv či sušeného prášku a je to to nejlepší co znám, ovšem vyrábí ho pouze jedna firma na světě.

 

A to je pro dnešek vše, pokud se Vám článek líbil, lajkujte a sdílejte pls, pokud máte dotazy, ptejte se.

 

Zase příště...

 

Článek najdete i na mém facebooku