Jdi na obsah Jdi na menu
 


31 tipů pro zdravý život

6. 12. 2015

1. pravidelně rekreačně sportujte - pravidelně neznamená jednou za 14 dní, ale několikrát týdně

 

2. nesportujte vrcholově - vrcholový sport není o zdraví ale o výkonech a dříve nebo později se na zdraví podepíše

 

3. pokud jste doposud nic nedělali a pravidené sportování je pro Vás sci-fi, tak se začněte alespoň nějak hýbat - ideální je pro začátek chůze, choďte tam kam nyní jezdíte

 

4. pokud Vám chůze přijde málo, zkuste něco přidat: běh, kolo, plavání, nebo něco co Vás bude bavit

 

5. pokud se rozhodnete cvičit v posilovně, najměte si na začátek dobrého trenéra, který Vám dá kvalitní základy

 

6. nekuřte - to snad není třeba rozebírat a pokud kouříte, tak se značně uleví i Vaší peněžence

 

7. nepijte alkohol - to je jednoznačně největší jed, který do sebe lidé v dnešní době dostávají - a zcela dobrovolně...

 

8. nepijte kafe - je to silný zdroj překyselení organismu a silně ho dehydruje

 

9. nepijte černý čaj - není rozdíl mezi teinem a kofeinem

 

10. nepijte colu ani jiné slazené nápoje - je to jeden z nejsilnějších zdrojů překyselení vůbec

 

11. nepijte jakékoliv energetické nápoje - ani ty co jsou prezentovány jako zdravé

 

12. vyhýbejte se rafinovanému cukru v jakékoliv podobě - rafinovaný cukr je co se týče účinků na organismus nejsilnější překyselovač vůbec

 

13. z toho důvodu se vyhýbejte jakýmkoliv cukrovinkám

 

14. pokud rádi sladíte, přejděte na stévii

 

15. vyhýbejte se jiným umělým sladidlům než na bázi stévie, zejména aspartamu

 

16. nejezte jakékoliv světlé pečivo

 

17. nejezte jakékoliv uzeniny

 

18. nejezte či omezte na minimum jakékoliv polotovary

 

19. stravujte se s ohledem na svou krevní skupinu

 

20. snažte se co nejméně upravovat svá jídla - jezte je v co možná nejvíce přírodním stavu, žádné hodiny v kuchyni

 

21. nejezte kuřecí maso, pokud není z domácího či bio chovu - je to snad to nejhorší maso jaké dnes existuje

 

22. vyhýbejte se živočišným tukům

 

23. vyhýbejte se palmovému a kokosovému oleji - navzdory tomu co se o nich často dočtete

 

24. tuky čerpejte z rostlinných zdrojů vyjma výše zmíněných a z ryb, zejména lze doporučit za studena lisovaný olivový olej a mandle

 

25. pijte hodně čisté neperlivé vody

 

26. žádný tuk - ani ten olivový nikdy nepoužívejte k tepelné úpravě - spousta lidí si myslí, že smažení na olivovém oleji je v pořádku nebo zdravější než na jiném - je to úplný nesmysl, jeho zahřátím se mění jeho chemická struktura

 

27. když si kupujete ovoce a zeleninu, dávejte přednost místním zdrojům, nekupujte z dovozu - proč se dočtete na webu

 

28. jídelníček si poskládejte především ze zdrojů komplexních sacharidů, kvalitních bílkovin (maso a vejce), zdravých tuků a menšího množství ovoce (jednoduché sacharidy) a většího množství zeleniny

 

29. používejte kvalitní přírodní doplňky výživy, protože vše potřebné dnes ze stravy nezískáte - viz web

 

30. čas od času si dopřejte den, kdy sníte všechno na co máte chuť - pro jednou Vás to nezabije a nebude Vás pak honit mlsná když jíte zdravě, protože víte že po určité době zase takový den přijde. Nesmí to však být každý druhý!!! :-)

 

31. nestresujte se zbytečně - naučte se nad věcmi které nemůžete ovlivnit mávnout rukou a neřešit je, protože je stejně nevyřešíte jen se tím trápíte a řešte pouze to co ovlivnit můžete - stres je velký spouštěč nejrůznějších nemocí, tak neubližujte zbytečně sami sobě...

 

Více o zdraví na www.petrchalupny.cz